Ik ben woedend en beschaamd over ons vluchtelingenbeleid Een brief aan Leoluca Orlando, burgemeester van Palermo, die vluchtelingen wél welkom heet in zijn stad. Wim Backx Beste Leoluca, Bijna twee maanden terug las ik een interview, dat De Standaard met u had. Dat interview bleef in mijn hoofd spoken. Toch reageerde ik niet. Ik kwam niet tot het schrijven van een brief. Nochtans was dat wat ik wilde. Ik had evenwel andere dingen te doen. Minder belangrijke dingen. Druk, druk, druk. Dat was mijn excuus. Maar recente ontwikkelingen brengen mij eindelijk tot deze brief. Omdat zwijgen niet langer meer te rechtvaardigen is. Ik ga aan mijn bureau zitten. Eindelijk zou die brief er komen. In dat interview zei u enkele juiste dingen. Dingen, die in het migratiedebat nauwelijks gehoord worden. Gezegd worden. Omdat luidere stemmen het debat overheersen. Luidere stemmen, die enkel de negatieve aspecten van het migratieverhaal belichten. Luidere stemmen, die e...
Reacties
Een reactie posten